Този уебсайт използва бисквитки, за да предоставя предвидената функционалност и клиентско преживяване. С кликване върху "Приемам" или с разглеждането на този уебсайт, Вие се съгласявате с нашата Политика за бисквитките.

“Най-добрите” марки обувки на пазара (1част)

Новини, 08 Aug 2022

Кои са най-добрите марки маратонки? Отговорът определено е малко сложен. Пазарът на маратонки е огромен и разнообразен и ако трябва да бъдем честни, „най-добрите“ е твърде категорично.

За да не се загубите в голямото разнообразие от обувки, днес предлагаме на вашето внимание, малко повече информация за най-добрите и най-известните марки обувки в България и по света.

Най-вероятно повечето ще кажат, че много от списъка са марки, които вече са чували преди, но днес ще разберем защо точно тези марки се смятат за най-добрите и защо няколко други по-малко известни имена стоят точно до тях.

И така, какво наистина разделя компаниите? Пълният списък определено е прекалено голям. Преди всичко обаче, репутацията за постоянното предоставяне на висококачествени продукти е изключително важно, независимо дали това са маратонки за бягане или маратонки от висок клас с ограничено издание.

По-долу ще намерите 5 от най-добрите марки маратонки на пазара и ще откриете повече информация за всяка една от марките, така че нека да започваме:

Nike

Всички сме запознати с класическия лозунг на Nike „Just do it“, през годините обувките на марката, заедно с одобренията на известни спортисти, станаха по-популярни сред потребителите от всякога.

Брандът Nike, с който повечето от нас са запознати, не беше единственото нещо, което изгради империя, поне не в началото. Това, което ги постави на картата на най-популярните марки в света, включва много интелигентни маркетингови подходи.

Всеки знае Nike, но едва ли някой разбира колко силен е Nike в сравнение с други световни спортни марки на пазара. Nike, Inc., бивша Blue Ribbon Sports от 1964 до 1978 г., е американска компания за спортно облекло със седалище в Орегон. Компанията е основана през 1964 г. от Бил Бауърман като Blue Ribbon Sports.

Едно от най-големите постижения на бранда е това, че имат най-доминиращия пазарен дял в индустрията за спортно облекло, като притежава и 96% от пазара на индустрията за баскетболни обувки. Баскетболните маратонки на Nike Марката на Air Jordan генерира над 3,14 милиарда долара през фискалната 2020 г., което е с 10% повече от предходната година.

Как Nike се отличава от другите марки обувки зависи до голяма степен от маркетинговата стратегия. Нека да видим каква маркетингова стратегия Nike използва, за да постигне и поддържа статута си на доминиращ играч на пазара.

Nike има ясна идентичност като марка за спортно облекло, която се изгражда дълго време с многостранни маркетингови стратегии. Зад всички тях обаче има един елемент, който играе основна роля, това е продуктовото позициониране.

„Една обувка трябва да включва три неща, тя трябва да е лека, удобна и трябва да изминава разстоянието.“ Именно заради този лозунг повечето хора смятат, че дори след 50 години в играта на маратонки, Nike все още е този, който трябва да победи.

Adidas

Компанията е започнала развитието си в малкото градче Херцогенаурах в Бавария, Германия през 1900г. През 1949 г. мъж на име Ади регистрира новата си компания „Adolf Dassler (adidas) Sportschuhfabrik“.

За да направи продуктите си открояващи се от конкурентите си, той започва да проектира обувки Adidas с три ивици, пришити отстрани. „Марката с 3 ивици“ се ражда с времето и Ади започва да използва логото на трите ивици като търговска марка на компанията.

В края на 60-те Adidas решава да разшири производствената си линия в облекло. През 1972 г., когато Олимпийските игри пристигат в Мюнхен, Adidas избира да пусне новото си лого. Така до ден днешен Adidas пускат различни продукти именно с това лого.

Converse

Честно казано, трайната привлекателност на Chuck Taylor би била достатъчна, за да заслужи включването на Converse в този списък, но марката има какво да предложи повече от своя звезден продукт.

За разлика от повечето маратонки, историята на Chuck Taylor All Star се простира чак до 1908 г. Девет години по-късно компанията проектира баскетболна обувка , пускайки я на пазара под името „Non-Skids“.По последно преброяване, над 550 000 000 чифта от тези прости баскетболни обувки са били направени и продадени по целия свят. Това е число, което продължава да расте и до ден днешен.

Converse Chuck Taylor All Star е определението за добър дизайн, тъй като решава проблем по възможно най-простия и елегантен начин. Дотолкова, че е останал относително непроменен до днес.

Красотата му се крие във факта, че не се пука по шевовете и не се деформира. Той просто прави това, което пише на кутията, изглежда по-добре и по-стилно от всеки от своите конкуренти.

Reebok

Основана във Великобритания, със седалище в Бостън и закупена от германската компания Adidas по средата, Reebok е международна марка докрай, с дизайни, които отразяват нейните далечни корени.

През 1982 г. Reebok дебютира с обувката за аеробика Reebok Freestyle(първата спортна обувка, предназначена за жени). През следващата година продажбите на Reebok стигат до 13 милиона долара. Така започват да се разширява от обувки за тенис и аеробика към бягане и баскетбол.

Компанията е пуснала множество забележителни стилове обувки, но може би най-големия и успех е в представянето на Reebok Freestyle през 1982 г. Обувката представлява повече от половината от продажбите на Reebok.

New Balance

През 1906г. английски имигрант на име Уилям Дж. Райли основава New Balance Arch Support Company. На този етап компанията се фокусира върху производството на специализирани опори за свода и ортопедични обувки, за да предостави на клиентите по-голям комфорт.

През 1938г. New Balance създават първите си маратонки за местен клуб за бягане, известен като Boston Brown Bag Harriers.Скоро след това компанията разширява продуктовата си гама със специализирани обувки, предназначени за спортове като тенис, бокс и бейзбол. Едва през 1976г. излиза обувка, която включва вече известното лого "N".

През тази година компанията започват да използва уникални номера на модела, а не имена за своите продукти. Номерът определя вида на обувката, дейността, за която е проектирана и дали обувката е създадена за стабилност, скорост и т.н. 2 години по-късно New Balance пускат първите си продукти за облекло. Те представят найлонови и мрежести горнища и шорти, както и иновативни екипи за бягане Gore-Tex.

Това беше една много малка част от историята на всички марки изброени днес. Надяваме се сме били полезни с тази статия. В най-скоро време може да очаквате и следващата статия от тази поредица, а именно “Най-добрите” марки обувки на пазара (2част)